Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


piatok 23. júna 2017

Stredomorská predzáhradka

Je čas dovoleniek. Kým jedni sa idú v lete schladiť do hôr, iných, ako mňa, zase láka more. Aby som si predĺžila pocit dovolenky pri mori, vytvorila som si stredomorskú predzáhradku. 
Verili by ste, že takáto marocká palma prežila vlaňajšiu krutú a dlhú zimu vonku?
V zime, ako sa stupňovali mrazy, tak som ju viac a viac obaľovala do netkanej bielej textílie, korene zvrchu obložila polystyrénom, nakoniec pri silných mrazoch zabalila aj do drevenej rohože.
V lete ju polievam a občas prihnojím hnojivom pre exotické rastliny. Keď bude väčšia, nebude treba ani polievať, korene si v zemi nájdu vlahu.


kamienky a mušličky, tieto sú z Bašky vody a z Caorle



K Stredomoriu patria aj oleandre. Bez nich by to nebolo ono. Na jeseň ich dávam do zimnej záhrady a  v polovici mája do záhradky. Treba ich občas prihnojiť hnojivom pre exotické rastliny, aby vládali nahodiť kvietky. Každý podvečer ich polievam, lebo 
v črepníkoch vodu rýchlo vypijú. 


posvätné kruhy zo skál dávajú kvietkom aj priestoru silu

vidno to aj na tráve, okolo skál je vždy vyššia

Samozrejme levandúľ nie je nikdy dosť:) Zbožňujem ich vôňu. Na jar ich trošku ostrihám, aby boli husté guľky a v lete sa mi takto krásne odmenia. Sem tam ich prihnojím, ale skoro vôbec nepolievam. Levandule sú vysokovibračné ochranné duchovné rastlinky.
Začiatkom leta ostrihám kvietky a tie mi potom doma voňajú celú zimu a ochraňujú nás.


Aj ružové muškáty v bielych nádobách zapadnú do Stredomoria. Pod nimi si 
v schodišti našli domov čmeliaky. Sú veľmi milé, také zamatové guľky. Už sme si na seba zvykli. Ale kým vojdú do hniezda, tak ma viackrát obletia, naskenujú, či som priateľ, až potom vojdú medzi skalky so svojim batôžkom peľu. Čmeliaky sú mierumilovné, no pri ohrození svojim veľkým žihadlom bodnú aj viackrát. 
Vedeli ste, že sú pracovitejšie, ako včielky? Cez deň navštívia 5 x viac kvietkov ako včielky a teda aj opelia. Bez týchto dvoch tvorčekov by sme od hladu zahynuli. Takže okrem krásnej záhradky máme pod schodišťom aj zásoby medu:)


Nesmie chýbať ani meditačné miesto pri alebo na valúne z tatranskej žuly a anjelik,
stromčeky dostali darček - kamienky v tvare srdiečok

Pri záhradke sa každý pristavuje, aj cez okno častokrát počujem, ako ju obdivujú. Ona má okrem vybraných rastlín aj svoju harmóniu a ochranu a ľudia to cítia. Preto im povznáša dušu. Niektoré harmonizačné prvky vidia, niektoré nepoznajú, o niektorých viem len ja, sú zakopané v zemi.
Dnes mi jedna pani povedala, že tá záhradka je akoby to robila záhradná architektka. Veď aj robila:)




Chceli by ste aj vy záhradu, ktorá by vás ochraňovala a zároveň hladila vašu dušičku?

Napíšte mi:  jankag888@gmail.com

Budem sa na vás tešiť. 

                                           Janka












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára