Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


utorok 1. mája 2018

Bylinková špirála

Môj milovaný mesiac máj. Všetko krásne kvitne a vonia. Ešte aj večer, keď otvorím okno, tak sa šíri vôňa orgována. Všetky narodeninové fotky od malička mám
s tortičkou v rozkvitnutej záhrade.
Už nie som maličká, ale rozkvitnuté stromy ma vždy dostanú.


Orgován zbožňujem. Tento som si vyhliadla a už aj dojednala mladé výhonky z neho, lebo je prenádherný, štepený, sýto ceklámenový. A krásne vonia.


Boli sme na rodinnom guláši a zo záhrady sú dva nádherné výhľady.
Tento je na vrch Urpín, v diaľke na ňom vidno hvezdáreň.


Druhý výhľad je na mesto ako na dlani. Vpravo vrch Urpín a v diaľke Nízke Tatry.


Ale najprv práca, potom pláca. Keď sa chcem tešiť z pekného prostredia, keď chcem, aby pohľadom duša spievala, musím sa zdvihnúť z kresla a vysúkať rukávy. Darmo myseľ vymyslí, nespraví to za mňa. A aj tak, keď pracujem, tak vtedy dotváram. Včera som z posvätného kruhu nakoniec urobila špirálu. Vyukladala kamene, dovnútra medzi ne nasypala dobrú zemičku. Vystrihla z netkanej textílie kruh po obvode, tam budú levandule a okolo kôra a kamene.


A dnes som ju dokončila. Vysadila, ako inak, levandule. Nech majú včielky čo papať. Levandule sadím do ľahšej pôdy. Urobím zmes dobrej čiernej zeme, zmiešam
s pieskom a polystyrénovými guličkami.
A od stredu po špirále som zasiala ostatné bylinky. Keď vyrastú, doložím foto.


Kamene som nanosila z okolia. Je to lepšie ako fitness :) Nemusím dvíhať činky a ešte urobím aj osoh. Kruhy a špirály z kameňov sú staré posvätné tvary, veľmi liečivé, ochraňujúce, upokojujúce, meditačné. Krásne, však? 



Takto tento útvar vlani začal:


Ak neviete, kde také tvary vo vašej záhradke vytvoriť a vôbec, ako zorganizovať záhradku, tak tu ma máte :)

Môžem vám ju navrhnúť.

Krásnu, liečiacu, ochraňujúcu.



Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


S láskou
                       Janka 


Toto viem pre vás urobiť:







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára