Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


streda 16. augusta 2017

Príroda je smädná

Kedysi som chodievala do posilovne aj tri razy do týždňa. Vtedy ma to bavilo a bolo aj vidno výsledky. Dnes by to bola pre mňa strata času. Stále a stále mám čo robiť, ani nestíham. Ale také veci, ktoré ma bavia. Moja fantázia nemá hraníc. Keby tak ešte matéria za ňou stačila:)

Dnes mám fitko vonku. A moje tréningové náradia sú tieto:



kosím, strihám, meditujem, 
uzemňujem sa a nabíjam čakry

strihám ľavou rukou a natáčam video pravou
mne je to jedno, obe ruky mám pravé:)
treba ich striedať, aby aj pravá mozgová hemisféra bola aktívna a tvorivá
na ľavej ruke nosím zlatý náramok pre ochranu, proti prijatiu negatívnych energií
zrejme mi aj aktivuje pravú mozgovú hemisféru, keď mám toľko nápadov

aktívna očisťujúca meditácia :)


Keď som trávičku pohrabala, videla som v zemičke riadne trhliny. Proste je sucho. 
A tak som si pomyslela, že či sa ľudia starajú o pitný režim vtáčikov, včielok, čmeliačikov, ... 
V lete im stačí dať misku s vodou. Netreba ich kŕmiť, potravy majú dosť. Ja ich kŕmim len v zime. 
U mňa majú rôzne napájadlá, od veľkých až po maličké pre včielky a mravčeky.

Pozrite si, aké som im pripravila napájadlá
kŕmidlo aj so záchranným kolesom som im vyrobila sama :)

Cez okno vidím, ako pani učiteľky z neďalekej materskej škôlky sa s detičkami zastavujú
a rozprávajú im o kŕmidle, napájadlách, rastlinách ...
Veľmi sa tomu teším.

Od malička treba detičky učiť láske k prírode.
Najlepšie osobným príkladom ...



Chvíľku som sedela na valúne a prišla sa napiť lienka, osa, včielka,
pod oknami bývajú naši susedia drozdíky.
Poznajú dokonale statiku, materiály, lepidlo, tvar kruhu, kto ich to len naučil?


Keď mi rozkvitnú levandule, tak je to tu ako v úli. Včielky, čmeliačiky a osy usilovne pracujú celý deň. Počujete len taký bzukot. Prelietavajú z kvietka na kvietok a majú medzi sebou mier. 
Aj jedna veľká mucha ich bzučanie napodobňuje, aby sa ochránila pred jej predátormi, bzučí krídelkami ako včielka, ale márne. Priletela, začala na kvietku bzučať, priletel vrabec a chňap. Už jej nebolo. Aj taká je žiaľ príroda. Neďaleko mal hniezdo
s mladými, musel ich nakŕmiť.
Žiadne plytvanie, zoberú si len toľko, koľko potrebujú. Oni vedia, že aj zajtra budú mať čo jesť, že je o nich postarané. Len človek neustále žije v strachu 
a v chamtivosti.

Bez usilovnej práce včielok a čmeliačikov by bol hlad

a bez spevu vtáčikov smutno. 


Pre materské centrum som vytvorila takýto vtáčí hotel a dotvorila milými prácami detičiek

Deti netreba vychovávať, stačí osobný príklad a oni sa už pridajú ...



Milé detičky a rodičia,

starajte sa o vtáčiky a zvieratká. Urobte im kŕmidlo, napájadlo. Ja uvažujem, že vtáčikom urobím na zimu hotel. Mám to už aj premyslené. Tak uvidím. Niekedy, keď akoby vymiznú sýkorky alebo vrabce, tak ostane smutno. Potom sa zase objavia.
No a drozdíky mám rada, vypiskujeme si melódie.
Vtáčiky sú poslovia dobrých správ. Napríklad straka prináša nových priateľov do života. Párik blízko vás hovorí o láske, o stretnutí spriaznenej duše.

Za odmenu vám z mojej záhradky posielam píniové srdiečko

Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


Budem sa na vás tešiť. 

                                           Janka

Toto viem pre vás urobiť:










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára