Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


streda 2. mája 2018

Najvzácnejšie platidlá

Všetko prebieha výmenou energií. Niečo za niečo. Úsmev za pozdrav. Pláca za prácu. Vďačnosť za ochotu. Dobrosrdečnosť za priateľstvo. Sklamanie za zradu. Peniaze za tovar.

Človek na pozemskej púti je nesmierne bohatý, pretože vlastní dva mimoriadne artikle. Včera večer pred spaním mi prišli na um dve veličiny, dve slová, dve unikátne hodnoty, dve najvzácnejšie platidlá:

ČAS A ŽIVOTNÁ ENERGIA

Za čo vymieňame svoj čas? Komu ho dávame? Komu a čomu sa venujeme vo svojom čase?
Za čo platíme svojim časom? Úspešní ľudia s obľubou hovoria, že ich čas je drahý. Len tak ním neplatia nikomu pre nič za nič. Vedia ho zúročiť. Vedia ho efektívne využiť. Vedia ho investovať. 
No na druhej strane ich čas môže byť premárnený, ak ho vymieňajú len za úspech. 
Ak svoj čas nevymieňajú aj za lásku, za súcit a pomoc, za radosť z blízkosti najdrahších, z blízkosti priateľov, tak svoj čas investovali do zlých portfólií. Na sklonku života si takýto človek povie - žil som zbytočne, svoj čas som premárnil. Bol som márnotratník. Majetok si so sebou nezoberiem, ten mi prepadne. A lásku si neodnášam, lebo som ju nevymenil za svoj čas. 

A máme aj druhé prevzácne platidlo a to je naša životná energia. Tiež si treba položiť otázku za čo ju vymieňam? Za čo ňou platím? Čo za ňu dostávam? Snažím sa a nič nedostanem? Snažím sa a ešte som zlá/ý? Obetujem sa a ešte za ňu nedostanem ani ďakujem? Alebo ju dávam svojim deťom, ktoré sú na mňa odkázané? Staručkým rodičom, ktorí sú na mňa odkázaní? Aj ja budem staručká/ý a odkázaní budeme na niekoho pomoc, na niekoho životnú energiu, ktorú my už budeme mať slabučkú. Dávam ju svojej rodine, aby mala spokojný život? Alebo si ju nechávam kradnúť a cucať od ľudí, ktorí sa takto bezohľadne priživujú? Ktorí si pri nás zanadávajú, posťažujú si na všetko a všetkých. Oni sa nasýtia našej životnej energie a my sme oslabení. Ťahajú nás dole a dole a nedokážeme sa a ani nevieme sa z upírskych vzťahov vymaniť. 
Milí moji, v upírskych vzťahoch si treba dať jednoznačné pravidlá, jednoznačné mantinely, jednoznačné medze, ktoré druhý nesmie prekročiť. Ak to nie je niekto ochotný rešpektovať, tak ZBOHOM. Áno, máme byť milosrdní a odpúšťať, ale nie donekonečna na náš účet. Pretože taký partner si vás nezaslúži, ak vás nerešpektuje. Urobil si z vás napájadlo a nič viac. Je to zlodej, ktorý vám kradne vaše vzácne platidlo. A vy už nemáte síl a ani čím zaplatiť za lásku, za vďačnosť, za lásku k sebe. Lebo vaša životná energia je v bankrote... a vy ste to dovolili. 
Na sklonku života si takýto človek povie - bol som plný elánu a snov, ale nechal som si ich zobrať. 

Tak už viete, ako máte hospodáriť so svojimi platidlami? Za čo ich vymieňať? 

Ja napríklad svoj čas a svoju životnú energiu dávam svojim blízkym a dávam ich aj vám, aby ste mali spokojný život, pekné zdravé bývanie, krásne upokojujúce a inšpiratívne prostredie. A vymieňam ich nielen za finančnú odmenu, ale aj za vašu vďačnosť, spokojnosť a nové priateľstvo. 

Som veľmi bohatá, mám veľa energie a mám na vás aj čas. Môžem nimi platiť 😉 
Ako bónus mám veľa životných skúseností, vzdelaní a talentov. 

Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


S láskou
                       Janka 








  




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára