Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


utorok 10. apríla 2018

Jarné otužovanie

Z kožuchov šup do tričiek :) Veru som už videla jednu tinedžerku ako si vykračuje
v kraťasoch a v tričku. Už som aj ja usušila prvé posteľné prádlo v tomto roku vonku na sušiakoch. V republike je rozdiel bývať v horách a rozdiel v nížinách. Známa po veľkonočných sviatkoch prišla z Bratislavy s alergiou, tam už asi všetko kvitne. U nás
v horách to ide pomalšie a opozdene.
Ale aj tak každý deň príroda robí pokroky. Narcisy a hyacinty krásne voňajú. Keď otvorím okno, len ma tak ovanie ich vôňa.


Už som vytiahla na svetlo Božie aj oleandre. Až tak zavzdychali, keď ich Slniečko začalo ohrievať a potom dáždik poumýval. Už sa pýtali von. Zimnú záhradu som celú riadne poumývala. No dá sa nudiť, keď ste doma? Nedá. Stále je čo robiť. Ledva stíham s prírodou.


Náš tatko drozdík hľadá červíky, manželka sedí v hniezde na vajíčkach a je hladná.
Pozerala som z okna tak, aby ma nevidel. 
Sadol si pod stromček na balvan, v zobáku sa mu hompálal červík
a sledoval okolie, či ho niekto nepozoruje. 
Keď sa cítil v bezpečí, šup do stromčeka za samičkou. 
O pár sekúnd vyletel bez červíka. 
Príkladný manžel. 


O chvíľu všetky vtáky spozorneli. 
Vysoko na nebi letel dravec.
Keby mal človek čas na pozorovanie prírody, tak by mohol písať o nej romány. 

Ale my máme aj našu ľudskú realitu a tá hovorí, že za dobrú prácu dobrú plácu :)
Upiekla som mliečny rez. Je fajný, svieži. 
K tomu sme si dali citrónovú zmrzlinu a čučorieky.


Recept bez múky:
5 vajec, 100 g kryštálového cukru, 50 g kakaa, 1 šľahačka, 1 jemný tvaroh, vanilkový cukor. 
Z bielkov vyšľaháte sneh, nemusíte umývať metličky - hneď vyšľaháte aj žĺtka 
s cukrom do peny. Do peny pridáte striedavo kakao a sneh, opatrne premiešate. Dáte na plech s papierom a upečiete na 190 ° cca 10 minút. Zatiaľ si vyšľaháte šľahačku 
s vanilkovým cukrom a primiešate tvaroh. Vychladnuté cesto prekrojíte na polovicu, jednu natriete krémom, druhou prekryjete a hotovo. Necháte v chladničke stuhnúť 
a mňamka je hotová. 


A vy sa ako máte? 
Plánujete stavať, prerábať svoju domácnosť alebo upravovať záhradku? Napíšte mi. Budem sa na vás tešiť.

S láskou
                       Janka 


Toto viem pre vás urobiť:





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára