Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


sobota 17. marca 2018

Naša jedáleň kedysi a dnes podľa Feng shui

Prvú jedáleň som na fotkách nenašla. Bola klasická, vtedy rovnaká hádam vo všetkých domácnostiach v 80. rokoch minulého storočia. Keď napíšem minulého storočia, tak to znie ako za feudalizmu :)
A mne ten život ušiel tak rýchlo, akoby to bolo včera. Tá jedáleň bola z rohovej koženkovej červenej sedačky s úložnými priestormi, stola a dvoch stoličiek.
Z tejto zostavy sa mi zachoval len na fotke a videu stôl. Koženkové sedenie som vymenila za stoličky čalúnené látkou, bolo to na dotyk príjemnejšie. A čo nevidíme na stole? Misku hojnosti. Vtedy sme nemali ani páru o nejakom feng shui. Intuitívne sme interiér zariaďovali a dekorovali.





Potom som vymenila obdĺžnikový stôl za kruhový, ktorý sa dal rozložiť na väčší. Vtedy to bolo z praktického hľadiska, aby na sviatky som mohla stôl pekne prestrieť, aj aby sa zaň zmestilo viac ľudí. Dnes už vieme, že jedálenský stôl nemá byť hranatý, ale oválny, však? Hranaté stoly patria do kancelárie alebo rokovacej miestnosti. Tento kruhový stôl mám dodnes odložený v suteréne, ak by bolo treba pohostiť ešte viac ľudí, ako máme kapacitu teraz. 

naše vianočné prestieranie kedysi, typický vianočný obrus,
pozlátená porcelánová súprava - náš svadobný dar, už som ju darovala
ale vidíte, aj dnes takáto jedáleň by nebola zastaralá, 
na tú dobu rohových lavíc bola nadčasová
klasická slovenská jedáleň

modrá jedáleň, modrý luster
vtedy som nevedela, že luster v jedálni by mal svietiť dohora
tento bol aspoň dosť vysoko, tak nás tak nerušil


Už máme krištáľový luster. Plyšové čalúnené stoličky s vysokou opierkou. Veľký oválny stôl, vrchnú dosku má priehľadnú sklenenú a pod ňou je druhá sklenená doska nepriehľadná. V lete nedávam obrus, ale dekorujem stôl pod priehľadným sklom, je to efektné, pekné. 



bežne používam bambusové prestieranie


V zime, aby nebol stôl pocitovo chladný, tak dávam obrusy. 
A na sviatky ho rôzne dekorujem. 

biely obrus, ružové behúne, biele sviečky, zlato bordová porcelánová súprava Bohemia


a fajná kapustnica :)



fialové lupienky, fialové sviečky a fialové mašličky na stoličkách




 ružovo - bordové prestieranie
rúžový obrus, bordové obrúsky a zlato bordová porcelánová bohémia súprava
made in czech rebulik
Neviem, či ešte existuje v Čechách fabrika, ale ich výrobky boli vysoko hodnotné.
Ja túto súpravu vyberám len veľmi výnimočne.



Mám odložený aj krásny béžový damaškový veľký obrus s 8. obrúskami, 
veliký pre 8 ľudí, dedičstvo po rodičoch, ich svadobný dar z roku 1953. 
Stále je ako nový. Nádherný, veľké lesklé ornamenty. 


to je iná kvalita ...


Nech je na stole vždy hojnosť

Nech aj vaša jedáleň vám prináša radosť z blízkosti vašich najdrahších a nech vám prináša aj hojnosť všetkého dobrého. 


Napíšte mi, ak budete potrebovať moju pomoc. Za chvíľu ma čakajú práce v záhradke, teraz mám na vás čas.

Budem sa na vás tešiť.

S láskou
                       Janka 

jankag888@gmail.com





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára