Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


nedeľa 23. júla 2017

Kuchyňa podľa Feng shui

No čo vám poviem. Útulný domov je tam, kde ide z kuchyne krásna vôňa. Kde je poriadok, kde je systém, ktorý nám uľahčí prácu a všetky úkony. Kde spotrebiče majú svoje miesto a tie hlavné ako sporák, rúra, chladnička, aj dres, sú rozmiestnené podľa prírodných zákonov. Takýto domov vám prináša šťastie, radosť zo stretnutí rodiny, radosť niečo pre svojich blízkych pripraviť. 

Ja som včera piekla Kremnický krémeš. Je to recept z môjho rodného mestečka a je zo zošita receptov mojej mamičky. U nás vždy všetkého bolo, ocinko vedel kráľovsky zabezpečiť rodinu a mamička bola tá, čo robila domov domovom. Ako sa patrilo.
V stredu a v piatok na obed cestoviny, ale nie kúpenské. Domáce rezance s makom, domáce šúľance s prézlami, halušky, ryžový nákyp, ani si neviem spomenúť na všetky tie staré dobré jedlá. V sobotu varila obyčajne kurací perkelt, lebo ocinko ho mal veľmi rád a poobede každú sobotu piekla. My deti sme sobotu nemali radi, lebo všetko sa muselo riadiť, vonku na prašiaku prášiť koberce, pralo sa, vysušená naškrobená posteľná bielizeň sa naťahovala, ja som na jednej strane držala uši obliečky
a mamička na druhej strane a po uhlopriečke sme ich naťahovali, potom sa kropili vodou, zakrútili, až potom sa žehlili. Teraz už nepredstaviteľný postup, no mamička bola pedant. Ako vzor boli pre mňa rodičia veľmi dobrí. No a v nedeľu samozrejme mäso, vyprážané, pečené, ... a poobede domáci zákusok. Ak vidia z Nebíčka, že
v nedeľu mám na obed ryžu a opražený ochutený baklažán alebo zemiačky
a opražené šampióny, tak neuveria. Či sa to patrí? 😃

Samozrejme osobné sviatky každého člena rodiny, aj tej vzdialenejšej sa muselo osláviť. Pripraviť darčeky, torta, chlebíčky, slávnostný obed. A fotoaparát. Ten nikdy nechýbal. No a samozrejme veselá nálada a spev. Kým žili rodičia, tak sa stále spievalo. Spev je liečivý, spievajte, nevadí, že falošne.

Už som ja stará mama, mnohé rodové tradície sa snažím dodržiavať. No spev nahrádzam počúvaním hudby. Hudba ma sprevádza pri všetkom. Je to môj životabudič. 

autentický rodinný recept 

Ako som ho robila včera ja:)


na polovicu rozvaľkaného lístkového cesta som poukladala piškóty
treba ich pokvapkať šťavou z kompótu, aby boli šťavnaté

na to som naliala puding

namiesto môjho spevu mám pustenú pri pečení moju obľúbenú muziku a tancujem,
koláčik má tak v sebe radosť, je pre mojich milovaných ...
veď sa započúvajte :)



na puding ide nakrájaná broskyňa


a ďalšia moja obľúbená muzika,
naša domáca hymna:)


druhá časť lístkového cesta
ak je obraz trhaný, tak tancujem :)
myslíte, že staré mamy nie sú duchom mladé? 
mýlite sa :)))



ja mám v elektrickej rúre vysúvacie bežce, 
je to veľká pomoc, keď chcete skontrolovať koláč

voilá ... 

môžete si k nemu dať šľahačku alebo čučoriedkovú marmeládu,
krémeš je výborný 


Tak toto je to pravé Feng shui v kuchyni. Vôňa, až sa vám slinky zbiehajú. 
Samozrejme moje spotrebiče v kuchyni sú situované podľa mojich osobných smerov. Nesmie chýbať ani hudobná miniveža. Len si dám svoj USB kľúčik s hudbou a idem ...
Farebnosť je tiež podľa môjho osobného živlu, aby som bola v pohode a mala chuť aj tancovať :)

A vy ako? Cítite sa dobre vo vašej kuchyni? Alebo ju idete rekonštruovať? Alebo idete stavať dom a potrebujete poradiť? 


Napíšte mi:  jankag888@gmail.com


Budem sa na vás tešiť. 

                                           Janka











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára