Pre vás

Nepýtaj sa, čo svet potrebuje, spýtaj sa sám seba, vďaka čomu ožívaš.

A potom choď a rob to.

Pretože, čo tento svet potrebuje,

sú ľudia, ktorí ožili.

Harold Whitman

https://www.youtube.com/watch?v=XD22185zSlA

Verte, že ja vás oživím:)


jankag888@gmail.com

Autorské právo
Články môžete publikovať len s mojim súhlasom
a s aktívnou adresou na môj blog.

Aby si bol krásny, zastav sa: minútu pred zrkadlom, päť minút pred svojou dušou a pätnásť minút pred svojím Bohom. Horatius


nedeľa 22. septembra 2013

Strach je hriech!

Nechávam si posielať myšlienky na každý deň od Slovenského evanjelizačného strediska. Niektoré sa ma silne dotknú a niektoré až tak, že ich musím sprostredkovať aj vám. 
Táto myšlienka sa netýka mňa, ale iste sa dotkne mnohých z vás, ktorí milujete Boha, ale neveríte mu. 
Je vás takých veľa. Bojíte sa, čo bude zajtra. Bojíte sa o svojich blízkych. Bojíte sa 
o seba. Bojíte sa o majetok. 

Prečo sa bojíte???

Obzrite sa dozadu. Vždy všetky situácie boli vyriešené. Aj vtedy ste sa báli. A úplne zbytočne. 
Nebojte sa! Vždy je o nás postarané! Sme v láskavých Božích rukách! Sme dedičmi najbohatšieho a najláskavejšieho. Sme jeho deti. Ani jeden láskavý otec ani tu na Zemi nedá svojim deťom zahynúť. 

Ja vám to nezazlievam. Mám vás rada a viem vás pochopiť. Ale aj láskavá mama niekedy je nútená svojim deťom dať lekciu, aby zmenili svoje myslenie. Je to pre ich dobro. 

Strach je len nízka hodnota zvedavosti. Preto pátrajte, objavujte, skúmajte. A zistíte, že ak sa dotknete toho, čoho sa bojíte, strach sa rozplynie. Mám to vyskúšané a nie raz. Ak sa niečoho bojím, tak to začnem skúmať. Alebo, ak sa bojím nejakej situácie, idem schválne do nej. Zverím to do Božích rúk a idem. A vždy som zistila, že nie je sa čoho báť. Takto si odbúrate jedno strašidlo za druhým. Jedného bubáka za druhým. 

Ako mladá bankárka som musela chodiť do firiem prednášať. Aj ja som sa bála, ale musela som ísť. Išla som pred prvou prednáškou do lekárne si kúpiť nejakú tabletku na upokojenie. No aj tak som si ju nedala. Prekonala som strach a nakoniec som zistila, že táto práca ma bavila. Nevadilo mi, keď v hľadisku bolo aj sto či dvesto zamestnancov firmy. Naopak, cítili moju srdečnosť a úprimnosť a tak som bola úspešná. 

S Láskou v srdci prekonáte všetko.

Samozrejme, človek má byť obozretný a riziku sa vyhýbať. Preto je dobre, aby ste poznali seba, aby ste poznali svoj domov. Aby ste boli obozretní, starostlivo zvažovali
a zbytočne netrpeli.

Ale táto myšlienka dnes nie je o tom.

Tu je tá spomínaná dnešná myšlienka:


Dokedy mi nebude veriť? - 21. september

Charles Spurgeon

„Dokedy mi nebude veriť?"

4. Mojžišova 14:11

Usilujte sa neustále bojovať s pochybnosťami.

Zneucťuje to Krista do tej miery, že odníme svoju viditeľnú prítomnosť, ak v nich zotrvávame. Sú burinou, ktorej semienka nikdy celkom neodstránime z pôdy, ale musíme vytrvalo a horlivo vytrhávať jej korene. Je to najhoršia spomedzi nenávidených vecí. Povaha pochybností je taká jedovatá, že zraňuje toho, kto pochybuje i toho, kto ku pochybnostiam privádza druhých. V tvojom prípade, veriaci, je hriešne voči milosti, ktorú ti Pán poskytol, zvyšovať tvoju vinu terajšou váhavosťou. Keď nedôveruješ Pánovi Ježišovi, korunuješ Jeho hlavu korunou najostrejších tŕňov. Je kruté od milovanej ženy nedôverovať láskavému a vernému manželovi. Tento hriech je zbytočný, bláznivý a bezdôvodný.

Ježiš ti nikdy nedal ani najmenší dôvod na podozrievanie a je ťažké pochybovať o tých, ktorí sa k nám vždy správali čestne a láskyplne.

Ježiš je Synom Najvyššieho, prenesmierne bohatý. Je zahanbujúce nedôverovať Všemohúcemu a pochybovať o tom, že sa o nás dokáže postarať. Dobytok na tisícoch vrchoch nakŕmi každého hladného a nebeské sýpky nikdy nevyprázdnime. Ak by Kristus bol iba nádobou, mohol by sa vyčerpať, ale kto vyčerpá prameň? Nespočet duší čerpá z Neho a žiadne nemôže reptať na nedostatok. Preč s touto klamúcou zradcovskou neverou, jej jedinou snahou je rozbiť naše spoločenstvo a zarmútiť nás odlúčením od Spasiteľa. Bunyan nám hovorí, že pochybnosti majú „životov ako mačka". Ak je to tak, zabime ich teraz a pokračujme, kým úplne neodídu.

Preč s tebou, zradca, hnusíš sa môjmu srdcu.


zdroj: www.evs.sk



MYŠLENKA, KTERÁ STOJÍ ZATO!

Psycholožka procházela po místnosti, zatímco publiku přednášela o zvládání stresu. Když pozvedla sklenici s vodou, každý z přítomných očekával, že se zeptá „Je sklenice z poloviny prázdná, nebo z poloviny plná?“ Namísto toho se však pousmála a zeptala se lidí, kolik si myslí, že sklenice váží. Odhadů bylo mnoho. Ona však řekla: „Na skutečné hmotnosti nezáleží. Záleží na tom, jak dlouho sklenici držím. Pokud ji držím minutu, není to žádný problém. Když ji budu držet hodinu, bude mě bolet paže. Kdybych ji držela celý den, moje paže by se cítila paralyzovaná. Každopádně, sklenice je stále stejně těžká, ale čím déle ji držím, tím těžší se zdá.“
Pak pokračovala. „Stres a starosti jsou stejné jako tato sklenice. Myslete na ně chvíli, a nic se nestane. Myslete na ně o něco déle, a začnou vás zraňovat. A budete-li se jimi zabývat celý den, budete se cítit paralyzovaní – neschopní cokoli udělat.“
Je důležité nezapomínat své stresy uvolňovat. Každý večer, co nejdříve to půjde, odhoďte všechna svá břemena. Netahejte je s sebou celý večer až do nočního spánku.Nezapomeňte svou sklenici včas odložit.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára